dijous, 14 de març del 2013

Evitem els acomiadaments a la UPC!

Volem posar en coneixement de la comunitat universitària els següents fets:


  • Demà divendres hi ha convocat Consell de Govern
  • Creiem que l’actual Consell de Govern de la UPC, pendent de renovació després de les recents eleccions al Claustre, no està legitimat per aprovar documents que comporten canvis tan rellevants i substancials a les condicions laborals del PDI. És evident que els documents que es presentaran no són afers de tràmit i no entenem el caràcter d’urgència amb què es volen aprovar. Per tant, instem al Consell de Direcció a la seva retirada, a la corresponent negociació amb els representants del PDI i a la presentació dels acords en el Consell de Govern ja renovat.
  • Ahir a la comissió de personal de Consell de Govern es va explicar que es presentaran uns pressupostos que implicaran l’acomiadament de més de 100 PAS i possiblement (encara “no ho tenen totalment quantificat”) més de 200 PDI. Varis dels membres de la comissió es van queixar de la falta de temps per estudiar els documents i de la falta d’informació per poder aprovar-los.
  • El document “Orientacions acadèmiques del professorat a temps complet de la UPC” que es presentarà demà per aprovació al CG no ha estat negociat ni amb el Comitè i amb la Junta del PDI. Per tant, el procediment per la seva aprovació creiem que no s’ajusta a la legalitat vigent.
  • Les conseqüències de l’aprovació d’aquesta proposta poden tenir un impacte molt greu en les condicions laborals d’una part significativa del PDI: 
  1. Comportarà l’obertura de 205 expedients sancionadors, donat que es valorarà de forma oficial com a falta greu l’avaluació d'una D de recerca o de docència. Això obre la porta a iniciar el procediment per aplicar mesures disciplinàries que poden portar a l’acomiadament per raons objectives en el cas del PDI laboral i a la suspensió de treball i sou en el cas del PDI funcionari (de fins a dos anys).
  2. Un cop més, aquestes mesures s’aplicaran amb efectes retroactius fent servir processos d’avaluació anteriors a què es decidís que una D és una falta greu per baix rendiment. 
  3. El processos d’avaluació actuals estan teòricament orientats a la millora de la qualitat i la progressió de l’activitat docent i investigadora del PDI. Tot i que a la pràctica no s’han desenvolupat aquests aspectes de millora. 
  • Per altra part el col·lectiu de professorat acollit al Pla d’incentivació de la jubilació els han comunicat la decisió unilateral de diferir el pagament del 50% de l'incentiu del 2013. 
  • Tant des de la junta com des del comitè d’empresa hem demanat que ens presentin els ingressos i despeses de 2012 i el pressupost per poder donar alternatives a qualsevol acomiadament. En tot moment creiem que hem rebut excuses per no negociar el tema. 

Per últim, volem aquí expressar tota la nostra solidaritat amb els companys de la Universidad Politécnica de Madrid, on el seu Consejo de Gobierno ha votat l’acomiadament de 301 treballors i la reducció del 50 per cent del complement retributiu del PDI. CCOO Universidades Madrid estudia posar demandes individuals (membres del Consell de Govern) i de caràcter col·lectiu ja que considera que "vulneren el marc normatiu que regula les relacions laborals" i s'ha votat sabent-ho:

CCOO denunciará los 301 despidos en la UPM

Carlos Morla, el catedrático indignado de la UPM: "No veía así a la policía en la universidad desde hace 40 años"

40 comentaris:

  1. Què la gent que no faci la seva feina pugui ser acomiadada... no acabo de veure quin és el problema. Em sembla molt més greu que els que no estiguin ni complint els mínims tinguin les mateixes condicions que els que sí. Potser se m'escapa alguna cosa...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Primer, les regles del joc han d'estar clares, i aquestes regles han d'estar consensuades per totes les parts. S'ha de definir exactament què comporta cada cosa.

      Segon, l'avaluació de recerca és perversa, ja que són els alumnes els que fan l'enquesta i les assignatures més fàcils i professors que exigeixin menys seran 'recompensats', i al revés, les assignatures més difícils i professors exigents seran 'penalitzats'. Per tant, l'estratègia està clara, posar coses fàcils i exigir poc. Aviam qui s'hi juga el puesto i quin tipus d'estudiants formarà la UPC en un futur.

      Tercer, amb la baixada del pressupost, aviam qui és el guapo que no paga de la seva butxaca el fer recerca i publicar. Si no publiques i no fas recerca clatellada, però a la vegada et lliguen les mans.

      Elimina
    2. Ben dit!

      Les avaluacions (la de docència i la de recerca) són perverses. Conec casos de bons professionals que han tret una D per diversos avatars. Per exemple: 1) on s'és vist que et puguin obrir un expedient per no haver obtingut certa qualificació que depen (en un dels seus ítems) haver demanat un sexeni o quinqueni. Aquests trams són de petició voluntaria! 2) On està escrit que un investigador hagi d'estar obligatòriament en un projecte (amb CTT de la UPC, no un projecte amb gent de la UAB, UB...)!. És clar que és estàndart demanar els sexenis/quinquenis i que és estàndart pertanyer a un projecte finançat, però no és obligatòri, i encara que sembli mentida, hi ha companys que treballen bé que no compleixen aquests requisits.

      Sincerament em sembla increible que no us adoneu de com és d'irregular que es pugui sancionar algú en base a demanar uns criteris que no preveu la llei.

      I encara em sembla increïble que en aquesta universitat els companys confonguin productivitat científica amb ciència de qualitat.

      Elimina
    3. jo mateix sóc un d'aquests "premiats" amb la D. El sistema és pervers, creieu-me: conec molts professors que fingeixen i s'adapten a les normes burocràtiques tal com calgui per a obtenir les més altes consideracions. Puc explicar cassos concrets de veritable frau i estafa cap a uns estudiants que paguen elevades matrícules. Puc exlicar cassos de dedicacions "exclusives" compatibilitzades amb negocis particulars. He vist degradada la universitat a una mena d' "acadèmia de repàs" ... on alguns professors es limitaven a "impartir" classes utilitzant els mateixos apunts que van aconseguir quan eren estudiants. Puc parlar de PAS que no fa pràcticament res... però segueix cobrant. Puc parlar de la vergonya que he sentit quan alguns estudiants m'han presentat les seves queixes d'altres professors. Puc parlar de la meva frustració i del meu desencís al cap d'anys d'un suposat esperit universitari que fa venir ganes de plorar. Una veritable estafa... i això sap molt de greu.

      Elimina
    4. Despedir a la gente que no haga bien su trabajo? Correcto. Empecemos por el equipo rectoral, de ineficacia comprobada y consolidada.
      Muchos años en una escuela de la UPC me han llevado a ver de todo, DE TODO.
      Cosas buenas, excelentes.... y cosas vergonzantes. Entre esas últimas: profesores-sátrapas que imponen criterios absurdos a sus alumnos, impunidad en la conducta de ciertos profesores, esetudiantes alucinados del funcionamiento de la universidad, componendas de todo tipo para aparentar lo que más convenga, exigencias arbitrarias para aprobar ciertas asignaturas, sacralización de las ceremonias notas-exámenes en detrimento del auténtico espíritu universitario y del verdadero conocimiento, temor por las encuestas que los estudiantes hacen (participación ridícula) sobre los profesores,.... Para que seguir. El consuelo es que a pesar de todo esto algunos profesores ponen mucha ilusión de su parte y algunas cosas incluso se hacen bien.

      Elimina
  2. Lo más triste de todo es que se sigue despidiendo PROFESORES e INVESTIGADORES JOVENES que hacen su trabajo y el de otros, y a coste muy bajo para la sociedad. Los de siempre, trabajen o no trabajen bien, seguirán como intocables.

    ResponElimina
  3. Jo proposo fer fora als "AA" que cobren més perquè fan be la seva feina, i que es quedin només els "DD's". D'aquesta forma poden enfonsar la universitat molt més ràpidament encara!!!

    ResponElimina
  4. Em sembla magnífic que s'actui contra la improductivitat. Espero que hi hagi la valentia de fer-ho a fons.

    ResponElimina
  5. a) Els sindicats heu potenciat tots aquests processos de d’avaluació actuals, injustos i deshumanitzats, amb un entusiasme digne de millor causa. Ara us escanadlitzeu de la utilitat que el sistema els dona?

    b) Dona pena veure el nivell de ràbia i odi que destilen alguns dels comentaris anteriors. Universitat=humanisme? pel que es veu a la UPC no.

    ResponElimina
  6. Tot ple de talibans. Trist.

    ResponElimina
  7. M'esgarrifa veure què ràpidament assumim que hi ha d'haver més acomiadaments.

    Quin sentit té atiar una lluita fraticida?
    No hauríem de fer front comú per reivindicar a la Generalitat el pagament del deute que té amb la UPC? No hauria l'equip rectoral de liderar aquesta reivindicació?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totalmente d'acord amb tú, no n'hi dret que, com a conseqúencia de la millora dels nostres resultats académics com a colectiu dels últims anys, la Generalitat no pagui el deute que correpon ja a una financiació ja per si mataixa molt inferior a la de altres països amb els que hem de competir.

      Elimina
  8. Es molt senzill: a la universitat cal fer recerca I docencia (ho comento per si algu no sabia). Us imagineu que en una empresa, la que sigui, es contracta una persona per a fer dues tasques, 1 i 2; s'avaluen els seus progressos i resulta que una de les tasques (o les dues!), simplement no la fa o la fa a un nivell lamentable. No cal tenir un doctorat ni ser catedratic per aventurar que li passaria a aquesta persona. Us semblaria injust? Crec que no. Hem de dignificar la universitat i la gent que hi TREBALLA (amb majuscules).

    ResponElimina
    Respostes
    1. malauradament alguna (molta?) d'aquesta docència i recerca que alguns (molts?) professors exhibeixen és en part FICTICIA i FRAUDULENTA, és més FORMAL que REAL ... però saben fer-ho, saben guardar les formes i les aparences... ho han après a base d'anys i anys de cinisme i de sotmetiment, docilitat i submissió al sistema. L'emperador va compleament despullat però no convé dir-ho, hi ha una por subtil a les represàlies.

      Elimina
  9. Hi ha alguns AA que haurien de ser DD, opino, però ho tenen ben muntat. I també penso que no hi hauria d'haver una figura de només docència. La Universitat està oblidant als estudiants posant tant d'ènfasi a la recerca.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi estic completament d'acord
      Hi ha docents que no volen investigar i ho fan només per cumplir l'expedient, i a l'inrevés, investigadors que donen classe perque estàn obligats per contracte. Són perfils diferents que es donen a la nostre universitat. El resultat: els alumnes no sempre tenen professors motivats i la recerca de vegades no avança amb empenta.
      A la UPC tenim molta matèria grisa! No ens barallem entre nosaltres, que no som els culpables sino les víctimes!

      Elimina
  10. La llei obliga a la moderació dels comentaris per evitar abusos. Els comentaris que s'escriguin a partir d'ara, quedaran guardats i no es passarà a la seva moderació i publicació com molt tard fins les 19:30 d'avui.

    ResponElimina
  11. Doncs se t'escapa que en cap moment han estat clares les regles del joc, es ha dir, quines coses hem de fer i quina és la implicació de no fer cadascuna d'elles. Ara fixen les regles amb efectes retroactius. A més a mes, jo crec que les regles son mes que questionables.

    Fa només dos anys, qualsevol de nosaltres hauria dit que el preu per no fer recerca era quedar-se sense sexenis. I molta gent, per motius diversos, va optar per no fer-ne en aquestes condicions.

    Et puc assegurar que hi ha gent amb D's en recerca que són molt valuosos pels seus departaments: son responsables, treballadors i sempre estan disposats a fer un cop de ma quan se'ls demana.

    Tambè crec que es molt perillòs confondre fer recerca amb generar punts PAR.


    Deixa'm que també et digui que, si la UPC és ineficient, no és tant per la gent que no treballa tot el que hauria, sino per moltes decisions polítiques que l'han sobre-dimensionat

    ResponElimina
  12. Doncs em sembla fantastic que es tingui en compte la feina ben feta i no l'antiguitat o el tipus de contracte. Sino, quina qualitat volem per la universitat? I normalment qualitat en docència va unida a recerca, les univetsitats més prestigioses del món ho són tant en docència com en recerca.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Subscric totalment aquesta opinió!. És tan òbviament justa que sembla mentida que alguns companys hi posin tanta resistència a la seva aplicació. El no aplicar-la ha sigut, és i serà perjudicial per a la institució, i per tant per al país.

      Entenc que s'ha d'aplicar uns bons criteris, i cal fer una darrera anàlisi de cada cas en particular. Però d'entrada, una persona amb DD, a no ser que pugui donar alguna explicació plausible, hauria d'estar fora de la universitat (quan es pugui contractar, ja se'n trobarà una altra que treballarà millor i que ara, la pobra, potser està a l'atur!)

      Elimina
  13. Doncs em sembla fantastic que es tingui en compte la feina ben feta i no l'antiguitat o el tipus de contracte. Sino, quina qualitat volem per la universitat? I normalment qualitat en docència va unida a recerca, les univetsitats més prestigioses del món ho són tant en docència com en recerca.

    ResponElimina
  14. De sobte cal moderar??? no serà perque hi ha massa comentaris a favor de fer dora els "DD"????

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest bloc sempre ha estat moderat, a hores d'ara tots els comentaris enviats han estat publicats. La modificació de la llei és perquè en alguns periòdics (principalment) i atès que els blocs permeten el comentari anònim s'introduïen comentaris racistes, insultants o fora de la llei. Ara aquesta responsabilitat recau sobre els propietaris del bloc i no sobre el que escriu, donada la impossibilitat de saber qui ha estat. Aquest és el motiu.

      Elimina
  15. Completament d'acord amb el comentari anterior segons el qual l'Equip Rectoral hauria de reclamar el deute que la Generalitat té amb la UPC. A la Complutense, on hi ha una situació molt similar a la que tenim a la UPC, van portar la comunitat autònoma de Madrid a judici, i la Complutense va guanyar el judici [1].

    Com és que això no es fa a la UPC?

    L'avaluació del professorat és (o hauria de ser!) una qüestió ortogonal a la salut econòmica de la universitat. No vull dir que no s'hagi de plantejar, però sí que cal aclarir l'origen del problema, que és la greu situació econòmica de la UPC. Com s'ha pogut arribar fins aquí?

    [1] http://www.eldiario.es/sociedad/Universidad-Complutense-borde-linea-roja_0_61944333.html

    ResponElimina
  16. El problema en el cas de la valoració de la docència, és la extraordinària dependencia de la valoració dels estudiants. Si d'això t'ha de dependre el lloc de treball, igual a partir d'ara les asignatures passen a ser maries i tots fem cursets de teatre i de caure bé a la gent. A vegades la nota depen de criteris subjectius com aquest, al menys en part, es clar.

    ResponElimina
  17. Com és què hi han tantes opinions divergents en format anònim?
    Vagi aquí la meva, en format públic i breu, amb risc de ser poc explícit.
    Trobo una salvatjada la aplicació d’aquesta mesura, i en el fons fa un tuf de xantatge, per aconseguir incrementar de manera artificial la capacitat docent dels Departaments i acabar fent fora a gent què ho fa prou bé i què no te ni A, ni B, ni C, ni D, perquè no tenen perquè passar aquest procés.
    Dubto de la legalitat de poder aplicar Normes amb efectes retroactius i fetes amb criteris generats amb diferents objectius.
    Molts dels items aplicats, tant en docència com en recerca, han estat repetidament cridats a processos de millora, i se’n ha fet cas omís. No m’estendré perquè tots sabem del què parlem.
    Als què defensen la proposta; tothom vol què es faci reconeixement dels millors en els camps què toqui, però n’esteu segurs dels resultats d’aquest mètode avaluador?
    Si reconeixem què tenim 205 professors funcionaris dignes d’expedient, algú ha pensat com ens veuran? No tinc jo aquesta percepció. No em sembla què siguem una Universitat amb una plantilla de professorat tant nefasta.
    Pot ser què tots coneguem algun cas què fregui els límits inferiors, i en aquests casos no afirmaria què tinguin cap D. Però en general, uns millor i altres menys millor, deu ni do el nivell del professorat de la nostra universitat. Jo personalment estic envoltat de gent amb dedicació per sobre de la mitja i amb ganes de fer lo millor possible la seva feina.
    Ah! Demà qui pugui què faci pública la seva opinió a les portes del Consell.
    Toni Tribó
    Professor TEU.
    Arquitecte
    Tota la meva activitat professional i de recerca aplicada la faig a traves del CTT.

    ResponElimina
  18. Una carrera només docent no seria digna en la universitat? jo crec que si: que un/a bon docent pot ser aquella que només fa una recerca fefaent (producció), o una docència fefaent (hores), o bé un equilibri de les dues coses.

    No crec que una universitat amb bons docents que no facin recerca sigui, a priori una mala universitat.

    Un perfil docent seria, doncs, bo. Per altra banda seria interessant que un professor/a pugui anar de canviant de perfil al llarg de la seva vida.

    Per exemple quin problema hi hauria que un/a professor/a (i si volgués) tingués un perfil unicament recercaire al seus inicis, un equilibri en la seva fase consolidada, i (si vol) unicament docent a la seva etapa de maduresa.

    Mireu, del que es tracta és que la UPC creu que pot resoldre tensions econòmiques per la via dels acomiadaments, i per justificar això no és suficient fer-ho i prou, cal que els acomiadats ho facin amb deshonor. I hi ha companys que cauen en el parany i ho justifiquen.

    Finalment, crec que aquesta normativa si tirés endavant, seria clarament il·legal. De fet, crec que aplicar als D de recerca l'augment de dedicació docent, a l'emprara del decret del 1985, que clarament diu que es per situacions especials i amb descàrrec docència de companys del mateix departament, és il·legal.

    També crec que és il·legal incomplir el decret de dedicació aprovat pel miniestri l'any passat, que té molt més baix perfil que els criteris de la UPC (és que és optatiu complir o no un decret?) A veure si algun dia CCOO-UGT -CSIF s'animen a fer servir els tribunals. A veure si algun dia s'animen a defensar el col·lectiu al que representen.

    A veure si conseguim, com diu un comentari anterior, fer una universitat més humana.

    ResponElimina
  19. a la UPC hi ha prou marge per a la supervivència de professors/investigadors rematadament dolents ... però prou hàbils per a entendre tots els formalismes que es requereixen per a "fer un bon paper". En lloc de debatre a fons la hipocresia i el frau que corquen aquesta institució preferim ser severs amb els febles i compassiu amb els farsants. Greu, molt greu. Són professor de la UPC i mai portaria el meu fill a estudiar a la meva escola.

    ResponElimina
  20. Una cosa que sempre m'ha cridat l'atenció és la diferència que marca la UPC, respecte altres universitats com la UB o la UAB, en termes de personal, on en general tenen una consideració, una confiança i un respecte més gran per la feina dels seus treballadors. A la UPC es creen gabinets de gestio, planificació, avaluació i altres derivats, de eficiència dubtosa, que serveixen per implantar avaluacions internes (de dubtosa objectivitat com altres comentaris apunten), sistemes de punts, controls contants, etc., que van (com apunta també algun altre comentarista) més enllà de la pròpia llei i que a vegades recorden la mentalitat de certs patrons del segle XIX.

    Ara, els sindicats, com també s'ha apuntat en algun altre comentari, han tingut un paper fonamental en la generació d'aquesta situació quan ja fa molt de temps van oblidar que el seu paper era la defensa neta del treballador i es van posar a voler ocupar càrrecs, i dir al altres treballadors el que havien de fer donant suport a polítiques de personal que semblen sortides més d'alguna escola de negocis lliberal que d'un ambient acadèmic estimulant que propicïi l'estudi i la recerca.

    En comptes de voler assetjar el treballador de baix de tot no seria una bona idea la de veure com s'ha arribat a aquesta situació comptable exposar-ho públicament, veure d'on surt la manca d'eficiència, i demanar responsabilitats, si procedeix, a qui correspongui realment?

    ResponElimina
  21. Els problemes de la UPC reflecteixen la falta de model de la universitat espanyola. En alguns països existeixen molt pocs professors permanents; en altres hi ha diferents perfils, més docents o més de recerca; en altres, els professors concursen de nou per la seva pròpia plaça periòdicament (5-6 anys). A Espanya el model és que tots som iguals, pràcticament amb les mateixes obligacions i deures des del principi fins el final de la carrera acadèmica. I l’únic control sobre la tasca realitzada depèn de la pròpia responsabilitat personal.
    Així, tots sabem de companys que no compleixen amb els mínims de qualitat exigibles. Ho sabem perquè les enquestes dels alumnes ho reflecteixen sistemàticament, o perquè ens ho diuen els alumnes directament. En aquest sentit, desacreditar la opinió dels alumnes expressada a les enquestes és una solució molt fàcil. Els alumnes estan encantats de valorar bé a un professor que s’esforça i compleix amb la seva tasca. I es cert, un professor pot passar un mal moment o no connectar amb un grup d’alumnes concret, però quan la mitjana de les enquestes de 5 o 10 anys és baixa posa de manifest que hi ha un problema real.
    A pesar d’això, ni tenim autoritat ni mitjans per corregir la situació. Si el professor involucrat no pren consciencia de la situació i intenta millorar-la, aquesta es perllonga indefinidament en el temps. Fins i tot un mal entès companyerisme fa que aquests temes no es plantegin mai obertament. La majoria de nosaltres no som conscients del mal que fa això en la nostra reputació; si estem preocupats per defensar una universitat pública, com crec que la majoria ho estem, hauríem de fer tot el possible per oferir el millor servei a la societat. I això comença per identificar els problemes de la nostra universitat i intentar millorar-los. I això no és un problema estrictament de la UPC, passa en totes les universitats del país i de l’estat, i aquí els sindicats podrien haver fet una tasca de dignificació de la feina que, lamentablement, no han fet.
    Segur que l’avaluació que ha fet la universitat de la docència i la recerca del seu professorat és molt imperfecta. Però si el 100% del professorat hagués obtingut la màxima valoració tots n’estaríem prou orgullosos. A mi no em fa cap gràcia que ningú sigui acomiadat, però si lamentablement això acaba succeint no m’agradaria que l’únic criteri sigui l’antiguitat o el tipus de contracte. I de nou aquí els sindicats podrien ajudar a establir criteris de racionalitat que millorarien la nostra universitat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Para comparar la universidad en España y otros países hay que mirar el conjunto de las condiciones laborales. No se puede exigir palos y quitar zanahorias: en los países más avanzados en investigación y educación superior, hay modelos de contratación menos estables y también más estables; una de las muchas diferencias es por ejemplo, que, como doctor, es fácil obtener financiación a fondo perdido para dirigir doctorandos, cosa que enmuchos casos es fundamental para la productividad en investigación y también en docencia. Gracias por tus comentarios, pero se ha de ser más riguroso antes de hacerse autocrítica.

      Elimina
  22. Una reflexión, si se valorara la gestión por tramos, ¿Qué letra le correspondería al rector?

    ResponElimina
    Respostes
    1. interessant apreciació, extensible a tot l'equip rectoral. El problema sempre és el mateix: qui i com s'avalua l'avaluador? I no digueu que això se soluciona votant cada 4 anys perquè pervertirem la democràcia. La incapacitat de l'actual equip rectoral per a treure la UPC del forat és evident. Com ho podríem traduir això? Amb DD? Amb DDDDD? Amb DDDDDDDD? Però sembla més convenient crear una cortina de fum i buscar un boc expiatori. Ja el tenim: professors "incomplidors". És a dir, una barreja estranya i heterogènia de professors realment impresentables amb altres que no han volgut o sabut entrar en un complex sistema burocràtic del que ara en poden rebre les conseqüències. Un exemple: conec professor "escrupulosos" que només atenen els alumnes les hores previstes d'atenció; altres professors prefereixen no prefixar unes hores d'atenció però SEMPRE estan disposats a atendre els seus estudiants. Burocràticament el primer tipus de professor és preferible. Més. tothom sembla capacitat per a fer classes. entro a l'aula i deixo anar el meu "speech", gairebé de forma autista; surto i m'oblido de la docència fins a la propera classe. Els complements de docència els aconsegueixo fàcilment... doncs m'esforçaré realment per als altres, pels de recerca.
      Moltes coses haurien de canviar... però potser no hi ha ni prou temps ni prou ganes per a fer-ho.

      Elimina
  23. CCOO solo critica pero no aporta soluciones. ¿a que sirve? Aquí van 4 propuestas:

    1) Jubilación para todos los PAS/PDI que tengan mas de 65 años, nada de quedarse hasta los 70 que si estamos así es sobretodo culpa de esta generación.

    2) Elimicación de los complementos salariales por cargo. Fuera sobresueldo por ser rector, vicerector, degano, director, subdirector, etc. Ya el cargo descarga en docencia y recerca, mas que suficiente.

    3) Reducción a la mitad del número de altos cargos y segretarias/os de dirección. Nunca se ha entendido que hace realmente esta gente.

    4) Abertura de un expediente sancionador por falta muy greve con sospension de trabajo y sueldo a todo el equipo del rectorado por incumplimiento del presupuesto y haber creado 30 miliones de deudas en 2 años.

    ResponElimina
  24. Deberíamos convocar una huelga de una semana, donde cada docente hiciera huelga sólo durante las horas lectivas presenciales que le tocan. ¡Así hasta que la Generalitat nos pague lo que nos debe!

    ResponElimina
  25. Porque no se persigue a los PDI a dedicación completa que tienen negocios privados. En arquitectura los más, en otras escuelas también. Y lo peor es que el equipo rectoral tiene información sobre esto, y no hace NADA. ¡Eso también es falta muy grave!

    ResponElimina
  26. El que es va aprovar ahir divendres va ser acomiadar l'equivalent de 132 associats a temps complet. Ningú no en parla? Tot això de les D i les A ha estat una cortina de fum perquè ens ho empasséssim?

    ResponElimina
  27. És a dir 132 associats a temps complet, que no hi ha cap, son de 6+6 o menys hores, vol dir que realment aquesta quantitat, 132, s'ha se multiplicar 3, així que finalment hi seran més de 300 PDI i 90 PAS i a sobre amenacen amb expedients disciplinaris. Hem d'exigir que es compleixi la llei, es nomeni el nou Claustre i Consell de Govern, que "desaprovi" aquestes mesures i faci fora a tot l'equip de direcció amb el rector i la gerenta els primers, ara bé, però demanant responsabilitats penals per malversació de cabdals públics. Ah i de pas ens podrem desfer de tot el personal eventual posat a dit pel rector que ha de plegar quan se'n va qui els va nomenar. Així a sobre estalviaríem.

    ResponElimina

En aquest fòrum obert pots opinar lliurament, però recorda que les aportacions han de ser respectuoses.