dilluns, 16 de maig de 2011

L’increment de la càrrega lectiva potencial: una decisió precipitada

Després de rebre l’avaluació de la UPC de la nostra activitat docent i investigadora, molts companys i companyes del PDI ens han transmès la seva inquietud per un possible increment de la capacitat lectiva de tot el personal docent i investigador que tingui una “D” en recerca. Aquests increments, que podrien ser fins del 50% de la càrrega lectiva potencial, van ser acordats al Consell de Govern del 9 de febrer de 2011. En aquests moments, el procés d’avaluació està en fase de donar resposta a les múltiples incidències plantejades pel PDI.

Des de CCOO, considerem que l’aplicació d’aquest acord pel proper curs 2011/2012 és precipitada, doncs les circumstàncies en que es va desenvolupar el procés d’implantació dels criteris del Règim de Dedicació del Professorat per aquest curs no tenien en compte precisament aquest acord.

En primer lloc, segons el document de règim de dedicació del professorat vigent a la UPC [document CG 4/7 2008], el professorat avaluat desfavorablement en recerca pot escollir entre dues opcions en la formalització del seu pla d'actuació: pot acollir-se a un pla de recerca, o bé a un augment de capacitat lectiva potencial. Forçar un increment automàtic de capacitat lectiva d’aquest col•lectiu suposa un incompliment del document de règim de dedicació.

Des del Consell de Direcció de la UPC, mitjançant la pàgina web de preguntes freqüents sobre l’avaluació del règim de dedicació del professorat, s’informa que, pel curs 2011-2012, l’avaluació del PDI hauria de tenir caràcter informatiu. A la pregunta “Quines conseqüències tindré en cas d’obtenir una avaluació favorable, correcta o desfavorable?” es respon “En la present convocatòria 2011 no se’n derivaran conseqüències favorables (reduccions de CLP) ni de millora (formalització pla d'actuació), ja que l'objecte de la present convocatòria és posar a l'abast del professorat avaluat el resultat de la seva avaluació, i per tant s'ha de destacar el caràcter informatiu d'aquesta convocatòria”.

Per aquesta raó, des de CC OO considerem que no és escaient ni oportuna l’adopció d’aquesta mesura per al proper curs 2011/2012.

11 comentaris:

  1. I així els professors que només fan la meitat de la seva feina (cobrant per tota, lògicament) podran continuar estafant el sistema...

    ResponElimina
  2. Sóc una de les afectades. A part d'aquest comunicat, què està fent CCOO per a que no s'apliqui la mesura?

    ResponElimina
  3. Mi pregunta es si comisiones obreras está de acuerdo o no con que el incremento se produzca en los años siguientes? Es decir, si está o no de acuerdo con el modelo de evaluación con repercusiones (por cierto ilegales) que plantea el Consejo de gobierno de la UPC?

    ResponElimina
  4. Aquest increment de la càrrega lectiva per als professors/es amb una "D" és per a tothom, per al PDI funcionari (CU i TU) o pel PDI contractat (AG, LEC)?

    ResponElimina
  5. Qui ha dit que el Consell de Govern respecta les seves pròpies decisions? Qui ha dit que en aquesta universitat (i en aquest país) es respecten els acords aprovats?

    ResponElimina
  6. El professorat a la universitat ha de fer recerca i docència. Si no fa recerca és raonable que faci més docència per facilitar el treball dels que si complim amb tot el que ens toca fer. És una qüestió de justícia!

    ResponElimina
  7. La segona derivada d'aquest acord és l'amortització (posar en la p... calle) de contractes d'associats. I jo em pregunto:
    Els funcionaris que no fan docència perquè no fan investigació. Perquè no marxen a casa?
    Si no tenen ganes de treballar que ens deixin a uns altres.
    Pel que es veu l'alternativa és que donin les classes professors sense ganes.
    Un associat

    ResponElimina
  8. M'han agradat, sobretot, el primer i l'últim comentari: tenen tanta raó. Tots coneixem casos de professors que declaren una dedicació i en fan una altra(per exemple els cursos de doctorat que tenen assignats uns crèdits i, per tant, una càrrega lectiva i s'acaben convertint - a vegades- en seminaris d'una o dues setmanes) i en l'altre extrem de professors que nomes els veus a l'hora de classe - i encara no totes- i no els veus mes. Crec que el que s'hauria de fer es corregir aquestes anomalies i segur que això arreglava alguns problemes.

    ResponElimina
  9. Jo sóc una afectada... però de l'altra banda. Estic força farta de veure gent que només fa docència (i en molts casos, insuficient i/o de mala qualitat) i que cobra el mateix (o més, per quinquennis i quinquennis fent el mateix) que els qui intentem arribar a tot i produir coneixement científic sota les sigles d'aquesta Universitat.
    Trobo molt just que, si un professor no fa recerca, faci més docència. Així equilibrarà la balança i els qui també fem recerca potser encara ho podrem fer millor.
    Jo també crec que és una qüestió de justícia.

    ResponElimina
  10. La forma en que aquests professors tenen previst no fer les 12 hores és pagant. Realitzant un conveni de més de 15000 euros amb el teu propi despatx professional pot canviar la teva avaluació de recerca. No serà més de 2500 euros de overhead. Estan acostumats al frau.

    ResponElimina
  11. Cal dir les coses pel seu nom: el que sovint s'anomena coneixement científic són publicaciones sense cap interés que només serveixen per simular un curriculum. Ni interessen ni les llegeix ningú. Només una ínfima part és rellevant. La resta és pur blablabla!
    La bombolla de la "recerca" és molt pitjor que la del mercat immobiliari... Caldrien uns filtres molt més exigents per seleccionar el gra de la palla i fer que molts dels que es pensen que fan recerca s'adonessin que estant perdent el temps de manera inútil.

    ResponElimina

En aquest fòrum obert pots opinar lliurament, però recorda que les aportacions han de ser respectuoses.